Zlepšení těchto procesů má totiž bezprostřední dopad na kvalitu a produktivitu IT oddělení. Jednotlivé pracovní toky jsou uživatelsky nastaveny tak, aby řešení podporovalo IT procesy v té podobě, v jaké je chce mít Organizace. Případné pozdější změny jsou realizovatelné rychle a uživatelským způsobem bez toho, že by se jednalo o dodavatelský zásah.
Analýza rizik bezpečnosti Organizace Analýza rizik se zpracovává k určení hrozeb, zranitelnosti Organizace a určení míry rizik. Konkrétní obsah analýzy závisí na použité normě či nástroji (např. CRAMM). Analýza zpravidla obsahuje ocenění aktiv Organizace, určení hrozeb a zranitelnosti Organizace , stanovení míry rizik, identifikace existujících opatření a návrh opatření k pokrytí (minimalizaci) hrozeb. Jako výstup předkládáme samotný dokument „Analýza rizik“.
Analýza informačních systémů V rámci této analýzy nasazujeme systém, který je v souladu s metodikou ITIL především z důvodu posouzení a optimalizace prostředí a procesů Organizace.
Hlavním přínosem analýzy informačního systému jsou : · odhalení možných míst bezpečnostního průlomu · prozkoumání úzkých hrdel na úrovni výkonu · prozkoumání úzkých hrdel na úrovni kvality a způsobilosti zpracování
Je vhodné vycházet z níže uvedených popisů mezinárodních metodik, které mají obecný charakter a které obvykle slouží jako základ pro vznik specifických metodik. Příklady takových metodik jsou : · metodika ITIL · metodika ISACACOBIT (Control Objectives for Information and related Technology) · metodika INTOSAI – IS (Tnternational Organization OF Supreme Audit Institutions Information Systems)
Na základě zjištěných skutečností analýzou můžeme celý stav optimalizovat a tím minimalizovat náklady na úrovni lidského času na správu ve všech výše popsaných oblastech. |
Analytická činnost |
Konzultace v oblasti řízení ICT |
PRAGER HANDELS - UND CONSULT HAUS akciová společnost |
Analýza procesů v oblasti ITC Při analýze procesů uplatňujeme metodiku ITIL, která umožňuje definování základních IS/IT procesů, jejich náležitostí, vazeb, úrovní vyspělosti atd. a tím umožňuje celkovou optimalizaci ICT Organizace.
Z hlediska posloupnosti zavedení vyplývá, že nejrychlejších výsledků se dosahuje v procesech : · Řízení změn (Change Management) · Správa událostí (Incident Management) · Řízení zavádění nových funkcí (Release Management)
|